|
20 lutego: Światowy Dzień Sprawiedliwości Społecznej
Dzień Sprawiedliwości Społecznej ustanowiono po to, by zwrócić uwagę na globalne nierówności. A te, niestety, pogłębiają się. Przykładowo, wąska grupa 18 najbogatszych osób ma majątek taki jak biedniejsza połowa świata – czyli 3,5 mld osób! Od 1979 do 2007 r. realne dochody 1% najbogatszych mieszkańców USA wzrosły o 275%; dochody 20% najbiedniejszych – tylko o 18%. 70% najuboższych obywateli świata stanowią kobiety.
Więcej...
Wróć | Przejdź na stronę główną
|
|
|
|
|
|
|
Witamy na stronie tematycznej Ośrodka Działań Ekologicznych "Źródła" poświęconej edukacji globalnej. Obecnie realizujemy projekt:
"Edukacja globalna dla najmłodszych" to piąta edycja projektu skierowanego do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz ich nauczycieli. Przybliżając dzieciom kulturę Azji, Afryki i Ameryki Południowej i Środkowej, pragniemy ukazywać różnorodność, ale i podobieństwa regionów świata, a przez to – pobudzać do solidarności międzyludzkiej już najmłodszych. W ramach projektu powstał pakiet edukacyjny ze scenariuszami zajęć, grami dydaktycznymi i zabawami oraz 3 bajeczki teatrzyku Kamishibai. Planowane są dalsze szkolenia dla nauczycieli i animatorów, a także dla studentów kierunków pedagogicznych, warsztaty dla dzieci oraz wydanie edukacyjnej mapy świata.
Czas realizacji: wrzesień 2016 – czerwiec 2017 r.
Koordynacja: Magdalena Piekunko.
|
|

Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła"
Łódź 90-602, ul. Zielona 27
tel. 42 632 81 18, fax 42 203 13 76
e-mail: edukacja@zrodla.org
www.zrodla.org
|
 Projekt "Edukacja globalna dla najmłodszych" jest współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 i 2017 r.
|
PARTNERZY PROJEKTU "Edukacja globalna dla najmłodszych"


|

Bezpłatny program do rozliczenia podatku za rok 2016
jest już dostępny do pobrania ze strony
opp.zrodla.org
Uwaga! Ta strona używa cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
|
|
|
|
|